“علیرضا شریعتی” در راستای تحقق حقوق عامه، مطرح کرد:  ضرورت «گفتمان سازی فرهنگی» برای جامعه هدف و «انعکاس مطالبات» مردم به مرکز

 

رئیس روابط عمومی و ارتباطات مردمی مرکز وکلا،کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه بر اولویت بخشی حقوق عامه در صدر فعالیت های روابط عمومی اشاره داشت و گفت: رسالت و وظیفه اصلی ما در بخش روابط عمومی و ارتباطات مردمی، ایجاد تعامل و ارتباط میان مرکز و جامعه هدف و در سطح عالی ارتباط موثر با مردم است.

ما با به کارگیری از روش های مدیریتی هوشمند در حوزه افزایش بهره وری و با استفاده از نیروهای متخصص و تجهیزات تخصصی و فنی توانستیم انقلابی در عرصه اطلاع رسانی در مرکز ایجاد کنیم و این را مدیون نگرش و رویکرد رسانه ای رئیس مرکز دکترعبدلیان پور هستیم که با حمایت های خود از این معاونت ملزومات ایجاد زیرساخت های رسانه ای و فعالیت موثر در این حوزه را فراهم ساختند.

علیرضا شریعتی روابط عمومی را حلقه مفقوده تعاملی میان مرکز و جامعه هدف و جامعه دانست و بیان داشت: طی مدیریت جدید در مرکز، معاونت ها هرکدام به نحوی درجهت هوشمندسازی و ارائه خدمات برخط به اعضا، خود را به روز کرده اند و سطح کمی و کیفی خدمات را بسیار بالابرده اند. تمام این خدمات و دستاوردها باید در آینه ای تمام نما به جامعه هدف و جامعه بازتاب داده شود و این آینه همان روابط عمومی است.

وی در ادامه توضیحاتش درمورد فعالیت های روابط عمومی در دوره مدیریت جدید گفت: بخش اعظمی از توان روابط عمومی در حوزه ارتباطات مردمی معطوف شده است و امروز درب این واحد به روی تمامی اعضا و مردمی که به طرق مختلف مشکلاتی درحوزه حقوقی دارند باز است و ما درحد توان کمک و مشاوره دراختیارشان قرار می دهیم و در صورت نیاز به بخش های مربوطه ارجاع می شوند.

امروز در روابط عمومی مرکز شاهد برگزاری جلسات ملاقات مردمی در رسیدگی به پرونده های کثیرالشاکی هستیم و به عنوان میزبان مردم جلساتی را برای حضور وکلا و کارشناسان مرتبط با این پرونده ها را فراهم می کنیم.

رئیس روابط عمومی مرکز بخش اعظم فعالیت این معاونت را تمرکز بر پوشش رسانه ای اخبار و خدمات معاونت ها در حوزه خبررسانی دانست که می تواند تکمیل کننده حلقه خدمت به جامعه هدف و جامعه باشد. چرا که انجام هرگونه خدمتی بدون پوشش خبری به منزله محدود ماندن گستره این خدمت در همان موارد خاص می باشد.

وی در توضیح اثرگذاری پوشش اخبار و خدمات گفت: مرکز طی سال های مدیریت جدید تحولات شگرفی را در حوزه خدمت رسانی به اعضا و جامعه رقم زده است اما تا زمانی که این اقدامات و تحولات منعکس و منتشر نگردد، اثربخشی و ثمرات آن دیده نخواهد شد. ما در طرح «حضور وکلا درمساجد» که با ابتکار و همت مجدانه رئیس مرکز هرهفته در مساجد سراسر کشور انجام می شود، با پوشش خبری و رسانه ای این خدمت ارزشمند از یکسو انگیزه بخشی به سایر اعضا اعم از وکلا و کارشناسان و مشاوران مرکز را زمینه ساز شده ایم و امروز می بینیم که در هر جلسه ملاقات مردمی در مساجد چه تعداد وکیل و کارآموز برای رسیدگی به مشکلات مردم پای کار حاضر می شوند.

این پوشش تصویری و رسانه ای سبب شد تا این طرح در مجامع بین المللی نیز دیده شود و به عنوان ایده برتر برای مشارکت عمومی مورد توجه قرار گیرد.

از سوی دیگر این اطلاع رسانی درمورد توانایی های مرکز در ارائه خدمات باعث شده تا مردمی که به طرق مختلف در حوزه پرونده های قضایی با مشکل برخورده اند بتوانند با کمک مرکز تاحد امکان در مسیر درست پیگیری حقوقی قرار گیرند.

شریعتی ایجاد یک شبکه مویرگی اطلاع رسانی در استان ها را از جمله اقدامات روابط عمومی دانست و گفت: سعی کرده ایم تا در تمامی استان ها روابط عمومی مرکز را به شکلی مستقل و دارای جایگاه اداری به سمتی ببریم که بتوانند تمامی اخبار و تحولات و اقدامات وکلا،کارشناسان و مشاوران و حتی اتفاقات مرتبط با حوزه های مدنظر مرکز را پوشش دهند. نمونه این ساختار مویرگی را ما در مشهد مشاهده کردیم و دیدیم که روابط عمومی مرکز و روابط عمومی استان خراسان به شکل گسترده و شایسته ای به پوشش اخبار مربوط به جلسه هیئت مدیره ها و المپیاد ورزشی پرداختند.

رئیس روابط عمومی و ارتباطات مردمی مرکز، نگاه و چشم انداز اصلی این معاونت را گام برداشتن در راستای تحقق سند تحول قضایی در بخش مردمی سازی و احقاق حقوق عامه دانست و گفت: رویکرد تحولی در بخش روابط عمومی با گفتمان سازی فرهنگی همراه است. ما با این گفتمان سازی فرهنگی ابتدا در جامعه هدف خود بحث حقوق عامه را مدنظر قرار داده ایم تا بتوانیم با امکانات و توان موجود نگرش اعضا را به سمت و سویی سوق دهیم که در تمامی امور خود حقوق عامه را مد نظر قرار دهند.

در بخش دوم فعالیت خود در روابط عمومی درصددیم تا حقوق عامه را با ابزار رسانه در حوزه آموزش و رسانه ای برای مردم شفاف سازی کنیم. امروز روابط عمومی با راه اندازی شبکه تلویزیونی و ساخت برنامه های مفید آموزشی و همچنین فعال سازی بخش خبر فوری در سایت مرکز و شبکه های اجتماعی، توانسته است بسیاری از رویه ها و مفاهیم حقوقی و شرح خدمات مرکز را برای مردم واشکافی کند و جامعه را نسبت به حقوق خود و خدماتی که می تواند از آنها بهره مند گردد مطلع سازیم.

علیرضا شریعتی در پایان صحبت های خود گفت: ما در روابط عمومی هدفگذاری را به صورت شناور انجام می دهیم و هیچ محدودیت و سقفی را برای فعالیت های خود قرار نمی دهیم. چرا که معتقدیم فعالیت در این حوزه به منزله رسالتی بی پایان است که مدام باید برای ارتقای آن تلاش کرد تا از یکسو خدمات و اقدامات مرکز برای اعضا و جامعه مشخص گردد و از سوی دیگر مردم با اطلاع از این خدمات بتوانند مشکلات خود را از طریق توان مرکز وکلا،کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه برطرف نمایند.

به اشتراک گذاری مطلب:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو